BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Khamis, 13 Mei 2010

HILANG SUDAH KASIH SAYANG


18 FEBRUARI 2010...

xkn mungkin aku lupe tarikh ni sbb pd tarikh tu ar org yg pling rapat ngan aku..yg paling aku syg pergi tngglkn aku..bkn pergi tuk seminggu dua tp pergi tuk slamenye...pergi mnghadap YG MAHA ESA..

abah pergi selepas seminggu berada kt wad ICU...semuanya sbb penyakit buah pinggang yg abah tanggung selama 8thn..seminggu abah trlantar kt wad icu & selama tu ar abah xsdarkn diri slps dktor sahkn buah pinggang abah xbrfungsi lg..slame tu jgk aku xdpt dgr suare abah, gelak abah, celoteh abah..

hari ke-5 (16hb FEB 2010)
abah dh mula bg respon melalui prgerakan jari tgn..mse tu TUHAN je yg tau mcm ne prasaan aku ble dpt rse abah genggam tgn aku..sjak dr tu aku xhenti2 bg kata2 semangat kt telinga abah..

hari ke-6 (17hb FEB 2010)
abah dh mule bukak mate..w/pun tanpa suara, aku tau yg pndangan mata abah tunjukkan yg abah sedih ngan pe yg dia lalui wktu tu..aku bg kate2 semangat kt abah..& tiap kali tu jgk ar keluar airmata kami 2 beranak..stu hari abah bukak mate wt kn aku tmbh ykin yg abah akan sembuh..

hari ke-7 (18hb FEB 2010)
dktor call..mntk kami skluarga dtg hospital..mse tu aku dh mule rse xsdap hati tp aku ttp gagahkn diri pergi ke hospital..mak, kkak ngan adk2 yg lain dh tggu aku kt sne..
dktor terangkn kondisi abah...mmg dh xde harapan sbb sume organ dlaman abah dh xbrfungsi lg..denyutan jantung pOn hanya brgantung pd mesin bantuan pernafasan..mse tu TUHAN je yg tau mcm ne prsaan aku..bru smlm abah bukak mate tp arini dktor ckp abah dh xde harapan..

aku xtau pe yg brlaku lg pastu..ble aku sedar aku dh de kt umah..mak sblh aku menangis..mse tu bru aku tau yg adk brdik yg lain bwk abah blik sbb abah prnah ckp kalo dtakdirkn dia pergi..dia nk hembuskn nafas yg trakhir kt umah dia sndri..

dlm kol 4.30ptg ambulans yg hntar abah kt umah smpai..dktor kuarkn sluran mesin prnafasan abah...mse tu mmg kami adk brdk meraung..bkn sbb xdpt trima hkikat ILAHI tp sedih kenangkn yg kami 4 beradik bkal kehilangan tempat tuk brmanja..

lame jgk abah brtahan lps mesin bntuan prnfasan dbukak..kol 9.10mlm abah hembuskn nafas yg trakhir..tp alhmdullah abah sempat bukak mate tgk isteri ngan ank2 dia sblum tngglkn kitorg sume...cume yg aku trkilan abah xsempat tgk aku kwen bln 6..
abah dkebumikan esok pg (jumaat)..sebak aku tgk ble abah dikafankn...tu ar kali trakhir aku lihat wajah abah...

smpai hari ni kami msih lg ziarah kubur arwah abah..tiap2 hjung mnggu kami pasti ke sana..insyllah aku kn trus ziarah kubur arwah abah sbb hnya dgn cara tu je yg leh wt kn rndu aku trubat...

"YA ALLAH, KAU AMPUKAN SEMUA DOSA ARWAH..CUCURILAH RAHMAT ATAS ROH ARWAH ABAH & TEMPATKN ABAH DIKALANGAN MRK2 YG BERIMAN".

buat ABAH..
"Abah, adk rndu abah sgt2..dh xde dh lg tmpt adk nk brcerita, luahkn sumenye sbb bg adk abah bkn je ayah malah sahabat adk..psti lps ni adk sunyi..adk kn slalu doakn tuk abah..adk xmungkin lupekn abah sbb adk syg abah & abah yg pling rapat ngan adk..adk syg abah".


mse konvo politeknik

abah ngan mak tgk aku ambik sijil

ngan abah mse brtunang (26/12/2009)




0 ulasan: